Szegedi Alsóvárosi Általános Iskola |
„….. a fiatal palántát szeretni, gondozni kell, mert különben nem fog az égbe nőni.” (Juhász Gyula)
Igazgató neve: Váradi Gáborné
Elérhetősége:
Intézmény típusa: integráló általános iskola 1-8. évfolyam (évfolyamonként 2 osztály)
Iskolánk nevelőtestületének pedagógiai hitvallása:
- Iskolánkban olyan légkör megtartására törekszünk, ahol tanulóink otthon érezhetik magukat.
- Feladatunk tanulóink megalapozott, korszerű ismereteinek kialakítása, készségeinek fejlesztése, képességeinek kibontakoztatása.
- Tantestületünk szellemileg, erkölcsileg és testileg egészséges nemzedéket kíván nevelni a rájuk bízott gyermekekből.
- Iskolánk folyamatosan részt kíván venni Alsóváros és Szeged város életében.
Intézményi prioritások:
- emelt szintű nyelvoktatás angol nyelvből a felső tagozaton
- angol, német nyelv szakkörként 1-4. évfolyamon
- robotika szakkör 1. évfolyamon
- tanulószoba, napköziotthonos ellátás
- iskolai könyvtár működtetése saját szervezeti egységgel
- tanórán kívüli tevékenységek: sport (testnevelés órák keretében megvalósított úszásoktatás), tehetséggondozás, felzárkóztatás, személyiségfejlesztés, élménypedagógia, tanórán kívüli ismeretszerzés határon innen és túl
- környezet és egészségvédelem – 10 éve fenntarthatósági témahetet megvalósító iskola
- preventív tevékenységek: bűnmegelőzés, balesetmegelőzés, drogprevenció, internetbiztonság, iskolai erőszak megelőzése, karitatív tevékenység
|
Komplex Alapprogram – Komplex Instrukciós program
A Komplex Instrukciós Program (KIP) olyan tanítási-tanulásszervezési eljárás, amely heterogén összetételű osztályokban is alkalmas arra, hogy minden gyerek önmagához képest, a neki megfelelő ütemben fejlődjön. Az osztályban végzett munka eredményeként lassítja, illetve megakadályozza a hátrányos helyzetű tanulók leszakadását, ugyanakkor serkenti a tehetségesebbek fejlődését. A módszer célja, hogy minden gyereknek legyen része sikerélményben az osztálymunka során, és eközben emelkedjen tudásszintje. A módszer komplexitása azt jelenti, hogy a tanulók személyiségének és kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges tevékenységeket együtt alkalmazzuk. Az alkalmazás során a nevelés és oktatás kognitív, morális és affektív komponenseit egyformán fontosnak tartjuk, vagyis a tudományos-intellektuális, társadalmi-állampolgári és a személyiségfejlesztésre irányuló célok közül egyiket sem helyezzük előbbre a másiknál. Munkánk célja olyan csoportmunkán alapuló módszer alkalmazása, amely a tanulókat életszerű és élményszerű személyes tapasztalatokhoz juttatja az iskolai munka során. |
Örökös Ökoiskolaként fontosnak tartjuk a környezettudatos életmód oktatását tanulóinknak úgy, hogy közben saját, jó példával járjunk előttük. |
|
Az Országos Iskolakert Alapozó programhoz való csatlakozással iskolakert kialakítására került sor. A kertpedagógia célja a természet, és a táplálékot adó növények megismertetése, a kertészeti munkafolyamatok bemutatása és begyakoroltatása. Célunk, hogy a természet és a környezet ismeretén és szeretetén alapuló környezetkímélő, értékvédő, a fenntarthatóság mellett elkötelezett magatartás váljék meghatározóvá a tanulók számára. Ezáltal a tanulók bekapcsolódnak a közvetlen és tágabb környezetük értékeinek, sokszínűségének megőrzésébe, gyarapításába. |
|
Boldog Iskola - A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára. A diákok csoportosan és egyénileg ismerik meg a boldogság fő összetevőit. Mindeközben olyan gyakorlatok elvégzésére inspirálják őket, amelyek – a boldogságkutatók tapasztalatai alapján – hozzájárulnak a gyerekek boldogságszintjének növekedéséhez. |